Organismes

Ves enrere Descripció

Descripció

RUTA GROGA. Castalla-Font de la Carrasca-Castalla

Este itinerari és la primera ruta del Paisatge Protegit i arriba fins a la Font de la Carrasca.

Circular. Distància 12,4 km. Temps estimat 3h 10'. Dificultat: mitjana

Partint des del terme municipal de Castalla (Carrer Ronda Foia-Sector Oest), seguim una antiga via pecuària anomenada el corriol dels Bateríes en direcció a l'Alt de Guerra, en ple cor de la Serra de l'Arguenya. Durant el primer tram, el recorregut discorre per una senda que travessa una pineda amb arbustos caducifolis i  amb varietat d'espècies de plantes aromàtiques. Podem observar a mà dreta una antiga pedrera restaurada a l'inici de l'itinerari.

Una vegada aconseguim l'Alt de Guerra, envoltem uns bancals i ascendim per una estreta senda. Des d'ací podem contemplar una panoràmica excepcional d'este espai protegit, des de la Foia de Castalla fins al Maigmó. En esta zona, observem els afloraments calcaris que en època de pluja conformen xicotets gorgs d'aigua temporals de gran importància per als amfibis. Prompte, podem albirar els bancals de la finca del Revolcador, en els quals amb un poc de sort i guardant silenci, podem contemplar als grans ungulats d'este espai natural (l'arruí i el mufló).

Descendim fins a un xicotet refugi de pastors denominat la Casa dels Pastorets i prompte trobem una pista forestal per la qual continuarem uns 200 metres aproximadament. Durant este tram del recorregut podem observar el paisatge agroforestal en mosaic, format pel bosc que a vegades és irromput per extensions de cultiu de secà on l'ametler, l'olivera o la vinya, mostren eixa relació de l'ésser humà amb la terra al llarg dels segles.

Continuem a mà dreta per una senda que descendix ràpidament entre la pineda fins a arribar a una bassa de reg i un antic safareig que es nodrixen d'un naixement d'aigua situat en les proximitats; es tracta de Xorrets dels Paians. Continuant la senda ens dirigim fins a una pista forestal que ens conduirà a la Font de la Carrasca, punt d'obligada parada en la ruta per a refrescar-nos i descansar a l'ombra de l'arbre que li dona nom.

Des de la Font de la Carrasca, si continuem pel camí que puja cap a l'esquerra arribarem al Pou de neu del Carrascal situat als peus de la Replana . Un pou de neu únic per la seua estructura, perquè presenta una coberta piramidal de planta hexagonal. Des d'ací, iniciarem el camí de tornada fins a Castalla.