Via Parc Alacant - Elx - Informació general del projecte - Via Parc Alacant - Elx - Tram: Elx / N-338

Via Parc Alacant - Elx - Informació general del projecte - Via Parc Alacant - Elx - Tram: Elx / N-338

Es tracta d'una carretera de nou traçat que discorre entre l'autopista A-7 i la carretera N-340, i ocupa sòl comprés en la franja de reserva viària arreplegada en el Pla General d'Ordenació d'Elx. Es complementa amb l'obra prevista en el projecte de construcció de la via parc Alacant - Elx, tram: N-338 - Alacant (clau 31-A-1423), que comprén el tram que discorre, en la major part, pel terme municipal d'Alacant.

L'actuació projectada comença en la confluència de les futures ronda Nord i la ronda Est d'Elx, que s'ha de construir per la Generalitat Valenciana i el Ministeri de Foment, respectivament, i transcorre al nord de Torrellano, per l'espai previst a tal fi en el PGOU d'Elx, i finalitza en la intersecció de la CV-848 amb la N-340, a l'altura de la Institució Firal Alacantina.

L'eix principal té una longitud total de 8.202 m i la secció correspon al que es denomina via parc, és a dir, una secció de gran capacitat (dos calçades de 7 m cada una, vorals exteriors de 2,5 m i interiors d'1,5 m) separades per una gran mitjana de 12 m i amb caràcter urbà, cosa que es veu potenciada per la presència d'interseccions a nivell (rotondes) i la coexistència amb un carril bici - de vianants de 4 m d'amplària.

Es projecten camins de servici nous de 6,0 m d'amplària, condicionament d'alguns existents, i passos inferiors que garantixen la permeabilitat. Tres dels dits camins, disposen d'un pas inferior per davall de la via principal, de 8,0 m d'amplària i gàlib de 4,5 m, dos d'estos, i 3,5 m l'altre.

Es reposen a més dos vies pecuàries, per mitjà de dos passos inferiors més, amb una amplària útil de 6,0 m i un gàlib de 2,3 m.

Els enllaços amb altres vies es materialitzen per mitjà d'interseccions giratòries tipus rotonda. La primera d'estes (rotonda ronda Nord o intersecció I), amb un illot central de radi 49 m, calçada de 12 m i vorals d'1 m dóna continuïtat a la ronda Nord d'Elx, en la confluència amb la ronda Est.

La resta de rotondes del traçat tenen una calçada anul·lar de 8 m i vorals de 0,5 m, i la II, III, IV i V tenen un illot central de radi 40 m, i l'última (VI) un radi de 89,5 m.

La intersecció II (rotonda Omet), se situa entre els PK 1+300 i PK 1+420, i dóna accés al camí que amb direcció nord-sud, comunica el camí de l'Omet amb el camí de les Salades.

La intersecció III (rotonda Salades), localitzada entre els PK 3+140 i PK 3+260 proporciona continuïtat al camí de les Salades, i dóna accés al polígon industrial Torrellano - les Salades.

La intersecció IV (rotonda Pimesa), es troba entre els PK 4+500 i PK 4600, i dóna accés a l'entrada principal del polígon industrial Torrellano - les Salades.

La intersecció V (rotonda Torrellano), se situa entre els PK 6+120 i PK 6+220, i restituïx la continuïtat del camí del Cementeri, i proporciona accés a la població de Torrellano.

La intersecció VI (rotonda IFA), situada al final de l'actuació, soluciona l'enllaç de la via projectada, la N-340 i la CV-848, i comunica la futura via amb l'aeroport de l'Altet, la Institució Firal Alacantina, i Alacant.