Desdoblament de la Ronda d'Albal - Desdoblament de la Ronda d'Albal - Informació general del projecte

Desdoblament de la Ronda d'Albal - Desdoblament de la Ronda d'Albal - Informació general del projecte

En les obres en execució es preveuen les operacions necessàries per al desdoblament del tram de la carretera CV-33 des de la N-332 fins a l'enllaç de Paiporta, el qual té encara un sol carril per cada sentit de circulació, així com per a la construcció de les vies de servici necessàries per a resoldre les comunicacions entre les propietats confrontants i la població d'Albal.

Es modifiquen les interseccions de la CV-33 amb les CV-4006 i CV-4007 i amb la N-332, i s'executen interseccions tipus rotonda de nova planta sobre els camins de l'Ermita de Santa Anna i del Canal, així com minirotondes que comunicaran entre si i amb la carretera desdoblada les noves vies de servici projectades.

S'executarà, així mateix, un tram de carril bici entre l'enllaç de Catarroja i el camí de l'Ermita de Santa Anna i una via per a vianants entre  la  intersecció  de  la Ronda d'Albal amb  les  CV-4006 i CV-4007 i l'enllaç de la mencionada Ronda amb la N-332.

Quant a les grans obres de fàbrica previstes, seria necessària l'ampliació de les següents estructures existents en l'actual carretera:


flechita PK 1+049,532 al PK 1+089,158 sobre el camí de l'Ermita de Santa Anna.
flechita P.K. 1+373,510 al P.K. 1+387,253 sobre el camí del canal.
flechita P.K. 1+624,197 al P.K. 1+627,700 sobre camí secundari.
flechita P.K. 2+039,203 al P.K. 2+045,985 sobre el cami del Polio.
flechita P.K. 2+260,265 al P.K. 2+266,750 sobre el cami del cementeri.
flechita P.K. 3+190,844 al P.K. 3+281 sobre la línia de ferrocarril Valencia-Madrid.

 

 

imagen seccion

Secció E=1/50   

Entre totes les grans obres de fàbrica que cal executar, la més important és el pas de la CV-33 sobre la línia del ferrocarril que es resol per mitjà d'un pont les característiques del qual són les següents:

  • Es tracta d'un pont de cinc buits isostàtics de bigues de formigó pretesat, recolzat sobre estreps flotants de formigó armat i sobre quatre pilars-pantalla de formigó armat fonamentats sobre pilots.
  • Les bigues, que són cinc, són prefabricades de formigó pretesat amb secció en doble T i armadura pretesada recta.
  • L'angle esbiaixat de l'eix del pont respecte de la carretera és zero.
  • L'alçària lliure de pas del pont és de 7 metres.
  • Les llums de cada buit són 16,125 metres en els dos buits extrems i 19,30 metres en els tres buits centrals.
  • La longitud total del pont és de 90,15 metres.
  • El cantell del tauler és d'1,25 metres, el cantell de les bigues és d'1,05 metres i el de la llosa superior de 0,20 metres.
  • El pendent transversal del pont és de 2% cap a l'exterior de la carretera.
  • La secció transversal del pont és de 12,60 metres repartits en dos carrils de 3,50 metres cadascun, vorera d'emergència exterior de 2,50 metres, vorera d'emergència interior d'1 metre i vorera en el costat exterior del pont d'1,80 metres protegida amb barrera rígida asimètrica de seguretat.
  • Es disposa, a més, de barrera rígida de seguretat de formigó armat amb barana formada per mòduls prefabricats ancorats a la vora del tauler.
  • La capa de trànsit és de 0,05 metres de gruix i el tauler està impermeabilitzat amb brea-epoxi.

Respecte a les xicotetes obres de fàbrica podem destacar:

  • Marc de cobriment del canal en el camí del Canal
  • Mur de contenció de talús d'estrep en el pont de l'enllaç de Catarroja.
  • Murs de contenció de talús en la via principal en el camí per a vianants.

Quant a l'evacuació transversal de pluvials hi ha canelles formades per tubs prefabricats de formigó amb junta encadellada, recoberts per una capa de 10 centímetres de formigó en massa tipus HM-20. Els diàmetres d'estes canelles són de 400 mil·límetres, en les canelles de drenatge de la mitjana, i de 800, 1000 i 1200 mil·límetres en la resta dels casos.  
  L'evacuació de les aigües pluvials del tram ja desdoblat de la CV-33 es resol per mitjà de l'execució d'un tram de canal trapezoïdal que desemboca en una canonada de formigó de 1000 mm de diàmetre que al seu torn desemboca en una bassa existent i en una altra que cal executar contigua a l'anterior i situada en el camí d'Alcàsser.  
  La secció tipus prevista per al desdoblament té una amplària total d'11,62 metres, distribuïts en dos carrils de 3,50 metres cadascun, vorera d'emergència interior d'1 metre i vorera d'emergència exterior de 2,50 metres i berma laterals, de 0,50 metres la del costat exterior i de 0,62 metres la del costat interior per a allotjar la barrera rígida de seguretat entre l'inici del desdoblament i l'enllaç de la Ronda d'Albal amb les carreteres CV-4006 i CV-4007 i el rastell Trief des del mencionat enllaç fins a l'enllaç amb la N-332. 

rastell trief

Rastell Trief

BARRERA NEW -JERSEY

BARRERA NEW -JERSEY

La secció en les vies de servici depén de la intensitat de trànsit que estes hagen de suportar, i hi ha dos tipus de secció:

  • En les vies de servici principals, la secció transversal té una amplària total de 7 metres, repartits en dos carrils, un per cada sentit de circulació, de 3 metres cadascun i voreres d'emergència laterals de 0,50 metres.
  • En les vies de servici secundàries la secció té una amplària total de 6 metres repartits en dos carrils, un cada per sentit de circulació, de 3 metres d'amplària cadascun.

El ferm que s'adopta és distint segons es tracte de la calçada de la via desdoblada, de la de les vies de servici principals o de les de les vies de servici secundàries:

  • El ferm en el desdoblament té un gruix de 50 centímetres repartits en una primera capa granular de 25 centímetres de gruix de tot-u situada sobre l'esplanada E3, seguida d'una capa de 15 centímetres de gruix de mescla bituminosa tipus G-25 amb àrid calcari. La següent capa té 6 centímetres de gruix i està formada per una mescla bituminosa tipus S-20 amb àrid calcari i la capa de trànsit està formada per 4 centímetres de mescla bituminosa en calent tipus PA-12 silícia.
  • El ferm en les vies de servici principals té un gruix total de 45 centímetres repartits en les següents capes. Una primera capa granular situada sobre l'esplanada E3 de 25 centímetres de gruix de tot-u,seguida d'una capa de 8 centímetres de gruix de mescla bituminosa tipus G-25 amb àrid calcari. La següent és una capa de 6 centímetres de gruix formada per mescla bituminosa tipus G-20 amb àrid calcari i, finalment, la capa de trànsit formada per 6 centímetres de mescla bituminosa en calent tipus S-20 silícia. El ferm en les vies de servici secundàries té un gruix total de 35 centímetres, repartits en dos capes, una granular de 30 centímetres de gruix de tot-u sobre l'esplanada E3 i la de trànsit de 5 centímetres de mescla bituminosa en calent tipus S-20 silícia.
  • El ferm sobre les estructures és de 5 centímetres de gruix de mescla bituminosa en calent tipus PA-12 silícia.
  • El ferm en el carril bici té un gruix total de 25 centímetres, repartits en dos capes, una granular de 20 centímetres de gruix de tot-u sobre l'esplanada E3 i la de trànsit de 5 centímetres de mescla bituminosa en calent tipus S-20 silícia. Sobre esta capa té una lletada de Slurry de color roig

CARRIL BICI - RAMAL A3

Ramal con CARRIL BICI - RAMAL A3

El traçat en planta, tant per a la via principal com per a les vies de servici, està format per alineacions rectes enllaçades per mitjà de revolts circulars de radi variable i revolts de transició de paràmetres variables. El radi mínim en planta és de 350 metres i el màxim d'1.500 metres. Els paràmetres dels revolts de transició oscil·len entre 175 i 200. El traçat en alçat està format per rectes amb pendent màxim de 6,812% enllaçades per mitjà de revolts tipus paràbola. Els paràmetres còncaus d'estos enllaços oscil·len entre 1.400 i 65.000 i els convexos entre 1.000 i 15.000. En l'apartat de reposicions es preveu la reposició d'una línia elèctrica de mitjana tensió, de trams de línies telefòniques i de séquies de reg, així com enllumenat, tanques, murs de tancament i accessos a propietats confrontants afectades per les obres. Es preveu la realització de tota la senyalització de l'obra, tant horitzontal com vertical, així com la col·locació de les mesures de protecció i balisament necessàries. S'inclou en la present obra la preinstal·lació per a la il·luminació de tota la mitjana del tram que s'ha de desdoblar, la il·luminació completa de la citada mitjana en el tram des de la intersecció amb les CV-4006 i CV-4007 fins a la intersecció amb la N-332, així com la il·luminació de les vies de servici i rotondes en eixe mateix tram. En l'obra s'efectuarà l'enjardinament de les superfícies compreses entre la via principal i les vies de servici i el de les illetes centrals de les rotondes. Així mateix, s'inclou la revegetació dels talussos. .